Alcatraz en stadstour in San Fransisco

22 juli 2015 - San Francisco Mission Street, California, Verenigde Staten

Na een lange dag terug op hotel kamer. Vanmorgen om half 9 vertrokken met taxi naar pier 33 voor de boot naar Alcatraz. Het varen duurde maar 12 min, gelukkig want is niet mijn favoriete hobby. Op het eiland aangekomen zag het er erg indrukwekkend uit. We zijn naar boven gelopen, bij de cellenblokken kreeg je een audiotour met koptelefoon in eigen taal, dus helemaal goed. Het verhaal wat verteld werd was erg indrukwekkend en gaf een goed beeld van wat je ook zag. We hebben alle vier aandachtig geluisterd naar wat verteld werd, meiden willen ook de film nu zien, escape from Alcatraz. Na de tour nog wat rondgelopen en daarna de boot weer terug naar San Francisco  gepakt.

Daar hebben we heerlijk wat rondgelopen en bij subway geluncht...Om half 3 hebben we de bus gepakt en hebben we in 2 uur groot deel van de stad gezien, erg leuk om alles zo te zien. Wat ons erg opviel zijn de hoeveelheid zwerfers die hier op straat leven! Ilse zei al, zoveel heb ik nog nooit gezien.Ook zijn we met de bus de golden gate bridge overgeweest. Rond 5 weer terug in hotel , nu beetje uitgeblust van alles.

Straks nog een hapje eten ergens en dan optijd slapen! Onze reis vervolgt morgen naar Santa Barbara, dit is onze laatste stop van onze rondreis. Dit is nog een lange reis van 5 uur, maar deze gaat wel langs de kust. Morgenmiddag hopen we op nog een relaxed  middagje aan het strand te kunnen vertoeven en om alle indrukken die we   opgedaan hebben tijdens onze reis te kunnen laten zinken, want wat hebben we veel gezien in een korte tijd hier in het mooie Amerika.

Hopelijk morgen nog een verslag uit Santa Barbara.......