San Fransisco

21 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Een dag waar we al veel gedaan hebben, vanmorgen vertrokken richting San Fransisco. Na een rit van 3,5 uur kwamen we aan, wat een stad zeg, wat een drukte! Door de drukte ons hotel gevonden, snel de auto neergezet en die gebruiken we deze 2 dagen niet. Wel erg omschakelen hier wat temperatuur betreft, het is hier 21 gr. En heel bizar om te zien dat de stad in lage bewolking hangt.

We hebben voor deze 2 dagen een hop off bus kaart genomen, dit is een open rond tour bus waar je op verschillende plekken kan opstappen en later weer opstappen. Ook zit er een avondtour bij in. Nadat we de koffers hebben neergezet op de kamer besloten we om met de bus naar fisherman's wharf te gaan en daar rond te kijken en in de avond de tour te doen.

Aangekomen daar zijn we gaan informeren wat het fietsen huren ging kosten, aangezien we over de golden gate bridge wilde fietsen! We hadden 1 uur gratis , dit zat nog bij de buskaart in, verder kostte het 9 dollar per fiets per uur. De meiden wilde dit graag nu doen dus besloten we om dit dan ook vandaag te doen. Zo gezegd zo gedaan, er liep een fietsroute naar de brug toe, maar viel tegen, er stond best een hoop wind, dus was zwaar om te fietsen! Ook hadden we aardige hoge heuvels te beklimmen met de fiets, 1 heb ik er gelopen. Maar we hebben de brug gehaald en hebben er overheen gefietst, wat een ervaring zeg, echt heel gaaf. Terug ging een stuk sneller, want we hadden nu wind mee, hihihi.

Nadat we de fietsen hadden ingeleverd, hebben we wat gegeten bij de mac. Toen was het alweer tijd voor de avondtour, deze vertrok om 19.15, we hebben heel wat gezien van de stad, erg leuk om dit gedaan te hebben. De tour duurde 1,5 uur. We zijn lopend terug naar motel gegaan via fishersman's wharf dit was ongeveer een 20 min lopen.

Nu lekker ontspannen op bed liggen en dit verslag typen, we zijn moe maar weer genoten van deze dag. Morgenochtend staat Alcatras op het programma en verder rondneuzen in de stad oja en kijken op pier 39 bij de zeeuwleeuwen! Morgen dus een nieuw verslag en ik denk dat we zo heerlijk slapen na deze dag...

1. Cees en Mary:
    22 juli 2015
    Hoi luitjes,
    Ja mooie stad he en een hele ervaring om ober de golden gate brug te fietsen. Hebben wij nooit gedaan dus sportief hoor.
    Alcatras wordt ook weer een hel ervaring. Ja deze dag komen jullie vast heel goed door. Weer veel plezier en geniet er nog maar weer van. groetjes Cees & Mary